موضوع ارائه و نوع ارائه

موضوع ارائه , نوع ارائه , موضوع ارایه , نوع ارایه
5/5 - (4 امتیاز)

موضوع ارائه و نوع ارائه

در مقاله قبل از سایت اسلاید مستر با مقاله  ارائه کننده و مخاطب در ارائه  آشنا شدیم حال قصد داریم که در این مقاله با نوع و موضوع ارائه آشنا شویم.

موضوع ارائه

موضوع ارائه (به ویژه در مقولات علمی و آکادمیک) باید خصوصیات زیر را داشته باشد:

اعتبار علمی و فنی، اولویت ارائه، سودمندی برای جامعه (ارائه آن نیاز موجهی را برآورده کند)، داشتن حیطه و حدود معلوم، داشتن عنوان مشخص و روشن، قابل احاطه و پرداختن توسط ارائه کننده باشد، مورد علاقه ارائه کننده باشد، امکانات آماده‌سازی محتوای ارائه آن فراهم باشد، ارائه آن در یک محیط اجتماعی مشخص، امکان پذیر باشد.

بدیهی است در مقولات غیر علمی و دانشگاهی، موضوع ارائه می‌تواند خصوصیات دیگری داشته باشد، به ویژه اعتبار، اولویت و سودمندی آن با معیارها و ضوابط خاص همان مقولات سنجیده می‌شود.

موضوع ارائه , نوع ارائه , موضوع ارایه , نوع ارایه

نوع ارائه

انواع ارائه از نظر نوع رسانه اصلی در بخش‌های گذشته ذکر شد. نوع ارائه روی کمیت و کیفیت ارائه تاثیر دارد. نتیجه‌ای که از یک سخنرانی چند دقیقه‌ای بدست می‌آید، با نتیجه حاصل از یک مقاله یا سخنرانی، یکسان نیست. انتخاب مناسب نوع ارائه حائز اهمیت بسیار است و در مواردی در موثر و مطلوب بودن ارائه نقش مهمی ایفا می‌کند. در انتخاب نوع ارائه باید عواملی را در نظر داشت از جمله:

هدف ارائه، فرصت ارائه، مکان ارائه، وضع اجتماعی محیط ارائه، امکانات آماده‌سازی محتوای ارائه، امکانات کمکی ارائه، وضع مخاطب، موضوع ارائه، نتیجه (نتایج) مورد انتظار.

انواع رایج تر ارائه در محافل علمی عبارتند از ارائه شفاهی به صورت حضوری، ارائه از دور (کنفرانس مجازی یا تله کنفرانس) و ارائه کتبی.

موضوع ارائه , نوع ارائه , موضوع ارایه , نوع ارایه

امیدوارم از این مطلب هم راضی بوده باشید و مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد.

comment

اگر این مطلب برای شما مفید بود، لطفا با نظر دادن به این مطلب ما را در بهتر کردن مطالب آموزشی یاری کنید.

مدیر سایت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *