مایکروسافت پاورپوینت ۲۰۱۹ و قابلیت های جدید آن

برنامه پاورپوینت 2019 , برنامه مایکروسافت پاورپوینت , برنامه پاورپوینت , نرم افزار پاورپوینت , PowerPoint
4.7/5 - (16 امتیاز)

مایکروسافت پاورپوینت چیست؟ (Microsoft PowerPoint)

در این مقاله قصد داریم تا شما را با مایکروسافت پاورپوینت و قابلیت‌های جدید پاورپوینت ۲۰۱۹ آشنا کنیم. به طور کلی هر برنامه کامپیوتری که بتوان با استفاده از آن متن و تصویر و فیلم و … را بر روی پرده نمایش داد را PowerPoint می‌گویند. مایکروسافت پاورپوینت (Microsoft PowerPoint) یک برنامه نمایشی است که برای سیستم عامل‌های Mac OS و Windows می‌باشد.

برای آشنایی با مایکروسافت آفیس حتما مقاله مایکروسافت آفیس ۲۰۱۹ – آشنایی با آفیس و برنامه‌های آن را مطالعه کنید.

در بسیاری از موارد برای کسب و کار، آموزش و پرورش و… استفاده می‌شود. از مزیت‌ها و برتری‌های این نرم افزار به دیگر نرم افزارهای مایکروسافت آفیس ابزار اصلاح خودکار غلط‌های املایی می‌باشد.

اهمیت مایکروسافت پاورپوینت

پاورپوینت نرم‌افزاری است که هم اکنون ۹۵ درصد سهم نرم‌افزارهای ارائه کنفرانس در بازار جهانی را دارا است، همچنین قابل توجه است که بیش از یک میلیارد نسخه از آن بر روی رایانه‌های جهان نصب شده و تخمین زده می‌شود که در جهان در هر ثانیه ۳۵۰ بار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نسخه‌های جدید پاورپوینت در مقایسه با ورد از تغییرات بیشتری برخوردار بوده و ویژگی‌های قدرتمندی در زمینه بهینه‌سازی کارها و ساخت اسلایدها ارائه کرده است. اکنون کاربران این توانایی را دارند تا اسلایدها را با انعطاف‌پذیری بیشتری طراحی کنند. برخی از این قابلیت به صورت مروری در ادامه مطالب آورده شده است.

پاورپوینت 2019 , مایکروسافت پاورپوینت , برنامه پاورپوینت , نرم افزار پاورپوینت

ویژگی‌های نرم افزار پاورپوینت 2019

قابلیت …Tell me what

در نسخه‌های جدید پاورپوینت 2019 ، کادر متنی Tell me what do you want to do هم برای مخاطبان حرفه‌ای و هم برای تازه‌کاران در نظر گرفته شده است. این کادر متنی را می‌توانید در نوار Ribbon برنامه مشاهده کنید.
این فیلد متنی لغات یا عبارات را از کاربر دریافت و سعی می‌کند بهترین پاسخ‌ها را در ارتباط با کاری که کاربر در نظر دارند انجام دهد، به او ارائه کند. تنها کافی است نشانگر را روی آیکن لامپ روشن بگذارید یا روی گزینه Tell me what do you want to do کلیک کرده و سؤال مورد نظرتان را تایپ نمایید.

تالیف مشارکتی

اکنون می‌توانید برنامه‌ها یا پروژه‌ها را در میان حافظه ابری به اشتراک بگذارید. روی منوی روبان روی گزینه Share کلیک کنید تا کنفرانسی که قرار است ارائه دهید را روی SharePoint یا OneDrive ذخیره نمایید. سپس پانل Share از شما می‌خواهد تا افراد مورد نظر خود را دعوت کنید تا پروژه‌های خود را با آنان به اشتراک بگذارید. بعد از به اشترام گذاری، پاورپوینت ایمیلی برای همکارانتان ارسال می‌کند و از آنان دعوت می‌کند تا ارائه شما را مشاهده یا ویرایش کنند. همچنین می‌توانید یک نسخه کپی شده یا PDF ارائه خود را به صورت ایمیل پیوست نمایید.

چارت‌های متنوع

نمایش بصری صحیح یکی از مؤثرترین راه‌کارها برای تجزیه و تحلیل مفید داده‌ها به شمار می‌روند. چارت‌های جدید به کاربران این توانایی را می‌دهند تا نمایش بصری داده‌های رایجی همچون داده‌های مالی یا اطلاعات سلسله مراتبی یا آشکارسازی خصوصیات آماری خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

قابلیت نوشتن Ink Equations

نوشتن معادلات ریاضی رایج در نرم افزار PowerPoint کار ساده‌ای است، اما زمانی که صحبت از نوشتن معادالت پیچیده در میان باشد، اوضاع کمی متفاوت می‌شود. مایکروسافت این مشکل را با ارائه یک راه حل جامع در نرم افزار Office برطرف ساخته است، به طوری که کاربران با استفاده از یک ویژگی استاندارد توانایی نوشتن دستی معادلات ریاضی را دارند.
این ویژگی جدید در زبانه Insert و گروه Equations قرار دارد. امکانات قرار گرفته در پنجره Euqations به کاربران اجازه می‌دهد تا معادلات ریاضی را به ساده ترین شکل ممکن نگارش کنند. همچنین، در صورتی که اشتباهی در نوشتن معادلات رخ دهد، ابزارهای ویرایشی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

قابلیت تصویر برداری از صفحه نمایش

در نرم افزار پاورپوینت این توانایی را دارید تا از صفحه نمایش فیلم بگیرید و آن را با چند کلیک ساده در اسلایدهای نرم افزار پاورپوینت 2019 وارد کنید. تنها کافی است محتوایی را که برای ضبط به آن نیاز دارید، انتخاب کنید. برای این منظور، به زبانه Insert بروید و گزینه Recording Screen را انتخاب کنید. صفحه نمایش در وضعیت آماده‌سازی برای ضبط قرار می‌گیرد. در این حالت، محدوده‌ای را که در نظر دارید از آن تصویربرداری کنید، با ماوس مشخص و با استفاده از جعبه ابزار ارائه شده تصویر برداری را آغاز کنید.
درست همانند نرم‌افزار Snagit فرآیند تصویر برداری به‌سادگی انجام می‌شود. اگر در زمان تصویر برداری نیازمند مکث بودید، گزینه Pause در اختیارتان قرار دارد. در نهایت، زمانی که تصویر برداری به پایان رسید، با کلیک روی دکمه Stop فرآیند ضبط به اتمام می‌رسد و محتوای ضبط شده به‌طور خودکار در اسلاید PowerPoint اضافه می‌شود.
افزوده شدن این گزینه به نرم افزار PowerPoint باعث می‌شود تا بخش قابل توجهی از فرآیندهای تصویر برداری ساده‌تر از گذشته انجام شود. به‌ویژه آن که کاربران دیگر نیازی به استفاده از نرم‌افزار جانبی نخواهند داشت.

اجرای نرم افزار مایکروسافت پاورپوینت ۲۰۱۹ (Microsoft PowerPoint 2019)

برای اجرای نرم افزار مایکروسافت پاورپوینت ۲۰۱۹ در محیط ویندوز ۱۰، از منوی Start و در بخش All apps، طبق حروف الفبا، گزینه P را پیدا کنید و برنامه PowerPoint را اجرا کنید.

پاورپوینت 2019 , مایکروسافت پاورپوینت , برنامه پاورپوینت , اسلاید مستر

بعد از کلیک بر روی PowerPoint، نرم افزار پاورپوینت ۲۰۱۹ به صورت شکل زیر اجرا خواهد شد.

پاورپوینت 2019 , مایکروسافت پاورپوینت , برنامه پاورپوینت , slidemaster.ir

قابلیت‌های جدید پاورپوینت ۲۰۱۹

در نرم افزار مایکروسافت پاورپوینت ۲۰۱۹ چندین قابلیت جدید ارائه شده که در نسخه‌های پیشین وجود نداشتند. در ادامه به طور خلاصه به آن‌ها می‌پردازیم. توجه کنید که در این پست فقط قصد داریم قابلیت‌های جدید پاورپوینت را بیان کنیم و در پست‌های آینده آموزش این قسمت به طور کامل ارائه خواهند شد.

قابلیت Morph

با استفاده از ویژگی Morph می‌توانید یک انیمیشن نرم بین اسلایدها ایجاد کنید. به بیان دیگر از Morph برای متحرک سازی اشیاء در هنگام انتقال از اسلایدها استفاده می‌شود. مثلا می‌توانید با استفاده از این ویژگی دایره (در اسلاید اول) را به مربع (در اسلاید دوم) تبدیل کنید. برای استفاده از Morph باید حداقل دو اسلاید داشته باشید سپس Morph را بر روی اسلاید دوم اعمال کنید.

برنامه پاورپوینت 2019 , برنامه مایکروسافت پاورپوینت , مورف پاورپوینت , morph پاورپوینت , نرم افزار پاورپوینت

هایلایت (Highlight) کردن متن

با استفاده از قابلیت هایلایت کردن متن در پاورپوینت ۲۰۱۹ می‌توانید بخش‌های مهم متن را هایلایت (به رنگ زرد یا سایر رنگ‌ها) کنید. در شکل زیر قسمت هایلایت شده را نشان داده است.

برنامه پاورپوینت 2019 , برنامه مایکروسافت پاورپوینت , پاورپوینت چیست , آخرین نسخه پاورپوینت

قابلیت زوم کردن

با استفاده از این ویژگی می‌توانید پاورپوینت‌های پویاتر و هیجان انگیزتری ایجاد کنید. شما می‌توانید در بخشی از اسلایدها، بخشی از تصاویر و … زوم کنید. حالت‌های مختلفی برای زوم کردن در نظر گرفته شده است که با توجه به نیازتان می‌توانید از هریک از آن‌ها استفاده کنید.

کاربرد پاورپوینت , برنامه power point , زوم در پاورپوینت , آخرین نسخه پاورپوینت

استفاده از وکتورها

در پاورپوینت ۲۰۱۹ شما می‌توانید تصاویر وکتور را به اسلایدها اضافه و ویرایش کنید. همانطور که می‌دانید این نوع تصاویر از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و به با خیالی راحت می‌توانید آن‌ها را تغییر سایز دهید و از جلوه‌های زوم در آن‌ها استفاده کنید بدون اینکه با کاهش کیفیت تصاویر رو به رو شوید.

پاورپوینت 2019 , آموزش پاورپوینت , پاورپوینت چیست , آخرین نسخه پاورپوینت

حذف پسزمینه عکس

در پاورپوینت ۲۰۱۹ می‌توانید به راحتی بخش پسزمینه عکس را حذف کنید و فقط بخش دلخواه‌تان را باقی بگذارید. برای این کار اگر یک عکس وارد پاورپوینت کنید و گزینه Remove Background را کلیک کنید، خواهید دید که پسزمینه عکس بصورت خودکار شاناسایی می‌شود و می‌توانید آن را حذف کنید. برای این کار همچنین می‌توانید خودتان با استفاده از یک مداد اطراف شکل را مشخص کنید تا از تصویر اصلی جدا شود.

پاورپوینت 2019 , آموزش پاورپوینت , پاورپوینت چیست , عکس در پاورپوینت , PowerPoint

خروجی ۴K

در پاورپوینت 2019 می‌توانید از اسلایدهایتان خروجی به صورت فیلم و با کیفیت بسیار بالای Ultra HD (4K) با رزولیشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ ایجاد کنید. توجه کنید که ایجاد این نوع خروجی به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارد، کمی زمان‌بر است.

پاورپوینت 2019 , مایکروسافت پاورپوینت , برنامه پاورپوینت , نرم افزار پاورپوینت

 

comment

اگر این مطلب برای شما مفید بود، لطفا با نظر دادن به این مطلب ما را در بهتر کردن مطالب آموزشی یاری کنید.

مدیر سایت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *